Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TCDD Nakliyat tarafından işletilen İstanbul-Konya YHT Hattı’nı 18 Aralık 2014 tarihinde hizmete açtıklarını anımsatarak “Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın açılışını yaptığı iki kadim kentimizi birbirine bağlayan çizgimiz 10 yaşında. İstanbul-Konya YHT Çizgisi açıldığı günden bu yana 11,2 milyon yolcumuza süratli, inançlı ve konforlu ulaşım imkânı sundu.” tabirlerini kullandı.
GÜNDE ORTALAMA 4 BİN 300 YOLCU
Bakan Uraloğlu, İstanbul ve Konya ortasında 13 saat olan seyahat mühletini sınırın hizmete alınmasıyla 4 saat 50 dakikaya düşürdüklerini anımsattı. Bakan Uraloğlu, “644 kilometre uzunluğundaki Konya-İstanbul YHT sınırımız günde karşılıklı 8 sefer olarak işletiliyor. Günlük ortalama 4 bin 300’den fazla yolcu taşınırken, günlük en fazla yolcu rekorunu 27 Mayıs 2023 tarihinde 6 bin 657 kişi ile kırmıştık. 2024 yılında ise 1 milyon 469 bin kişi bu hatta seyahat etti.” açıklamasında bulundu.
Bu güzergâh üzerinde yaşayan vatandaşların hayatını kolaylaştıran ve seyahat müddetlerinden tasarruf etmelerini sağlayan Konya-İstanbul YHT çizgisinde 11 istasyonun durak noktası olduğunu belirten Uraloğlu “Konya, Eskişehir, Bilecik, Sakarya, Kocaeli ve İstanbul’a ulaşımı sağlayan bu çizgi tıpkı vakitte İstanbul Anadolu Yakasında Pendik-Bostancı-Söğütlüçeşme olmak üzere 3 istasyona, toplamda 11 istasyona uğruyor.” diye söyledi.
KOMBİNE NAKLİYAT İLE KENTLER DAHA YAKIN
YHT ile seyahat eden yolcuların çizginin şimdi ulaşamadığı noktalarda da otobüs irtibatıyla ulaşımın sağlandığını kaydeden Uraloğlu “Bu sayede yüksek süratli tren kullanan bir vatandaşımız otobüs yolcuğuna kıyasla Konya-Eskişehir-Bursa ortasını 4 saat 15 dakikada, Ankara-Konya-Antalya ve Alanya ortasını 7 saatte, İstanbul-Konya-Antalya ve Alanya güzergahlarını ise 10 saatte seyahat ederek değerli oranda vakit tasarrufu sağlıyor.” dedi.
ÜLKE NÜFUSUNUN YÜZDE 51’İNE YHT HİZMETİ
Türkiye’nin yüksek süratli demiryolu sınırının 2 bin 251 kilometre uzunluğa eriştiğini anımsatan Uraloğlu, “YHT sınırlarıyla 11 kente direkt olmak üzere toplam 20 vilayet ve ülke nüfusunun yüzde 51’ine yüksek süratli tren hizmeti veriyoruz. Ankara-Konya yüksek süratli demiryolunun yanı sıra Konya- İstanbul, Karaman – Konya sınırlarıyla kuzey-güney ve doğu- batı aksındaki kentlerimizin ulaşımı çok kolaylaştı. Konya, turizmden ticarete eğitimden endüstriye kadar pek çok alanda ivme kazandı.” açıklamasında bulundu.
EDİRNE-GAZİANTEP ORTASI KESİNTİSİZ SÜRATLİ TREN SINIRI
Demiryolu yatırımlarına sürat kesmeden devam ettiklerinin altını çizen Uraloğlu kelamlarına şöyle devam etti: “2053 yılında demiryolu sınır uzunluğumuzu 28 bin 600 kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz. Türkiye’mizin dört bir köşesinde süratli demiryolu sınırlarının inşası devam ediyor. Bunlardan birisini de Karaman-Ulukışla-Mersin-Adana-Gaziantep demiryolu çizgisi oluşturuyor. Bu çizginin devreye alınmasıyla Edirne’den süratli trene binen bir vatandaşımız, kesintisiz formda Gaziantep’e kadar YHT hızı ve konforuyla ulaşabilecek.”