Sektörün Türkiye’deki büyüklüğü 1 milyar dolara ulaşırken, şirketler küresel pazardan daha fazla hisse almak için ihracata yöneliyor.
Son periyotta şirketlerin amacında ihracat ve yabancı müşteri olduğunu tabir eden Ulusal Fuarcılık Genel Müdürü Selçuk Çetin, “Sektör 250 milyon dolarlık ihracatını yeni pazar arayışı ile 400 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor” dedi. Pet kesimindeki Türk şirketlerin küresel pazardan daha fazla hisse almak için ihracata ağrılık verdiğine dikkat çeken Çetin, “Pandemi sürecinde en çok büyüyen kesimlerden biri de evcil hayvan eserleri bölümü oldu. Türkiye pet eserleri ve hizmetleri pazarı yıllık büyüme ortalaması yaklaşık yüzde 15 civarındayken bu oran pandemi devrinde yüzde 50’ye kadar çıktı. Pandemi devrinde evcil hayvanlarıyla daha çok vakit geçirenler onların gereksinimlerine da odaklandı. Evcil hayvanlara dair her türlü eser ve hizmet Türkiye’de üretilebiliyor” dedi. Pazarın geçmişte neredeyse yüzde 100 ithal eserlere bağımlı olduğunu söyleyen Çetin, şu bilgileri verdi:
Bugün Türkiye pazarında yerli eser ve hizmetler hakimiyet kurdu, hatta yurtdışında da kelam sahibi olmaya başladık. Türk evcil hayvan eserleri dalı her geçen gün teknoloji ve tesis yatırımlarını artırarak gelişmeye devam ediyor. 60’tan fazla ülkeye ihracat yapan firmalarımız var. Dünya devleri artık Türk firmalara yatırım yapmaya başladı. Globalde Türk firmalarına ve Türkiye pazarına önemli bir itimat var. 1970 yıllarında başlayan sanayileşme atağımız her geçen gün büyüyerek ilerliyor. Kesimimiz 2023 yılı sonunda yeni pazar arayışı ile ihracatını 400 milyon dolara çıkaracak. Yakın gelecekte marka ülke haline geleceğimize, büyük bir sanayi olacağımıza inanıyorum.”